Faciliteter

Plads til pauser i skoledagen

I løbet af en skoledag kan det for alle – både små og store hjerner – blive nødvendigt med et afbræk til socialt samvær, frisk luft og muligheden for at forbrænde noget energi. Og på Broby Friskole er der mange og gode muligheder for lige netop det.

Når klokken ringer til pause eller frikvarter – eller når eleverne får en fortjent pause i løbet af en skoledag – foregår det i vores fine udeområder. Udefaciliteterne byder på områder som legeplads, boldbane og huleområde, hvor både stor og små kan finde rum til at koble af og tanke energi. Eleverne er naturligvis akkompagneret af voksne, når de giver den gas i skolegården.

Friskole på Fyn

Legeplads med rum til motorisk udfoldelse og aktivitet

I marts 2024 kunne vi på Broby Friskole indvie vores spritnye legeplads, der danner ramme om et trygt og godt udemiljø for alle aldre. Legepladsen er bygget med fokus på bæredygtighed og lavet af genbrugsplast hele vejen rundt – og så har eleverne været med til at så blomsterfrø, så legepladsen også bliver et inspirerende og attraktivt udemiljø.

Det nye område består også af to bakker, der tilføjer en dimension til et mere inspirerende landskab på skolens grund. Og med den nye legeplads er der rig mulighed for eleverne til at gå på opdagelse, bruge deres sanser og få motion og bevægelse, når de klatrer rundt på legestativerne eller bevæger sig ud på bakkede eventyr.

Samtidig er legepladsen et samlingspunkt for elever på tværs af aldre og er med til at skabe et trygt miljø – både inde på og uden for skolen.