Overordnede mål i indskolingen
Overordnede mål for elevernes alsidige og personlige udvikling.
Vi ser nedenstående punkter som vigtige forudsætninger for at kunne arbejde med delmål i indskolingen.
Vi vil samarbejde med forældrene om nedenstående
Personlige mål:
- Eleven retter sig efter en besked
- Eleven lytter og ser på den der taler.
- Lære eleverne at have orden i lektier, pennalhus og skoletaske
- Række hånden op hvis eleven ønsker at sige noget eller har behov for hjælp i timerne
- Vente til det bliver ens tur.
Sociale mål:
- Eleven er tryg i gruppen og har et vist kendskab til alle andre børn
- Har gode venner i klassen
- Frit kontakter læreren/pædagogen efter behov
- Markerer sig aktivt i gruppen
- Løser opgaver med en makker
- Kan deltage i gruppelege
- Kan modtage hjælp til konfliktløsning, kan sætte sig i den andens sted og se sin egen rolle.
Faglige mål:
- Give eleven lyst til at lære og udfordre sin nysgerrighed.
- Give eleven nyttige kundskaber og færdigheder.
- Fremme selvtillid og selvværd hos den enkelte elev
- Lære eleverne samspil og samarbejde.
- Udvikle elevernes kreative sider.