Overordnede mål i indskolingen

Overordnede mål for elevernes alsidige og personlige udvikling.

Vi ser nedenstående punkter som vigtige forudsætninger for at kunne arbejde med delmål i indskolingen.

Vi vil samarbejde med forældrene om nedenstående

Personlige mål:

  • Eleven retter sig efter en besked
  • Eleven lytter og ser på den der taler.
  • Lære eleverne at have orden i lektier, pennalhus og skoletaske
  • Række hånden op hvis eleven ønsker at sige noget eller har behov for hjælp i timerne
  • Vente til det bliver ens tur.

Sociale mål:

  • Eleven er tryg i gruppen og har et vist kendskab til alle andre børn
  • Har gode venner i klassen
  • Frit kontakter læreren/pædagogen efter behov
  • Markerer sig aktivt i gruppen
  • Løser opgaver med en makker
  • Kan deltage i gruppelege
  • Kan modtage hjælp til konfliktløsning, kan sætte sig i den andens sted og se sin egen rolle.

Faglige mål:

  • Give eleven lyst til at lære og udfordre sin nysgerrighed.
  • Give eleven nyttige kundskaber og færdigheder.
  • Fremme selvtillid og selvværd hos den enkelte elev
  • Lære eleverne samspil og samarbejde.
  • Udvikle elevernes kreative sider.